fredag 6. juli 2012

"Matador" ruller og går på mac`en

Ghita Nørby er flott, men min favoritt for tiden er den dama her. Ups, hva var navnet nu...?

Disse late sommerdager da alt og ingenting skal gjøres. Det er bare å nyte det. Og jeg har endelig funnet en serie jeg kan se litt av hver dag- på nrks nett-tv. For jeg er av de som vokste opp uten TV da danskene gjorde det virkelig stort med Matador. Men nå ruller den og går på min pc i ledige stunder når jeg trenger en pause fra lesingen. En serie midt i blinken for meg, dette. Jeg som har hang-up på 1880-tallet syns det er helt greit å forflytte seg til 1930-tallet. Hele pakken er -så fin! Konfliktene med den nye og gamle tiden, de konservative  familietradisjonene og de som kommer inn og forvandler, skaper noe nytt. Jeg er helt med!
Det er på kjøkkenet til Hr Bankdirektør at viktige hendelser blir drøftet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar