fredag 3. august 2012

Blogging = idyllisering







Jeg innrømmer det. Jeg orker ikke skrive lange blogginnlegg om alle de spennende bøkene jeg har lest. I stedet legger jeg ut litt idyll slik at jeg føler det er en slags puls her inne. Av og til lurer jeg på om jeg skal gå litt motsatt vei. Legge ut bilder av den rå hverdagen da alt er barskt og grimt og huttemegtu...Min søster smilte litt av bildene jeg tok og tipset meg om å ta et nytt bilde da alt var kaos. Blogging er jo mye idyllisering. Disse bildene lyver likevel. Det var kosligere enn det ser ut her. Ah....sommmer! Salighet!

6 kommentarer:

  1. Hehe, du har et poeng her, ja. Hos oss heter det stadig "Nå tar mamma bloggebilder igjen ..." Men det er jo hyggelig, da, å stulle litt med pene bilder og fine stemninger. Vi vet jo alle at det ikke er sånn HELE tiden ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg tror det er en god øvelse i hverdagsfryd og takknemlighet, dette å stadig trekke fram det gode i livet. Så fortsett med det!
    Og så litt kaos og/eller alvor innimellom.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  3. Så sant så sant, Hanne:) Og Wanda, jeg har hørt det samme fra mine barn, ja. Jeg er ikke så veldig for medienes fire K-er: krise, krig, konflikt, katastrofe, eller hva det nå er. Og så handler det jo om å ikke utlevere for mye av seg selv, og krisene vil man helst ha for seg selv og den indre sirkel. Hvertfall jeg:) Vi kan jo være en nyttig motvekt til "katastrofejaget"
    som mediene bedriver. SOmmerklem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Sikke nogle fine bilder :) Hvor skønt.

    SvarSlett
  5. Men kan du ikke bare skrive littbittelitt om bøkene du har lest i sommer for oss som er nysgjerrig på det? Trenger jo ikke være mange linjene pr. bok vet du.

    SvarSlett
  6. Takk for oppfordring, Knirk! Det kan skje før du aner det....:)

    SvarSlett