mandag 10. september 2012

Solbakkefjell

"Theodor Kittelsenmoment"
Gi meg en tursti som går til fjells, da blir jeg lykkelig. Da kan jeg bli poetisk og begynne å synge veldig høyt. Særlig gøy er det å finne et helt nytt fjell hverken jeg eller mannen har gått på før, et fjell som ikke er så veldig besøkt. Derfor ingen frykt for å synge høyt og bli sett rart på. Alle som bor i Bergen, dette er også et fjell å gå tur på! Kjør inn til Frotveit, der starter stien. Men NB! Fottøyet må tåle til tider vått underlag. Ja, det er vel unødvendig å si til vestlendinger, når jeg tenker meg om.
Disse var satt opp der det var ekstra myrete. Et hint om at en måtte passe ekstra på de minste, kanskje?


Utsikt mot Fanafjorden, solstrålene stuper seg ned mellom skyene
"Raudt eg lyser, bæret sagde, kom åt meg du vesle gut!"
Men....dette frister nok mer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar