søndag 6. juni 2010

fransklæreren

Jeg er så heldig å ha en tvillingsøster. Hun bor egentlig i Oslo, men denne helgen er hun  på besøk hos oss. Hun er fransklærer og kan snakke engasjert og seriøst i telefonen med andre som er franske.  Og så har hun røde fine sko som står i stil med den røde mappen. Oppi der ligger noen franskprøver hun må rette før helgen er over. Og da er det greit å legge smykket sitt på dem så de ikke blåser bort når hun har lagt de fra seg på hagebordet. Fransklærer, det er stilig det. 
Og da var det liksom helt på sin plass at vi så Den røde ballongens reise på slutten av denne fine dagen. 

Til slutt: trettenåringen laget bursdagskort i dag. Flink.

3 kommentarer:

  1. Enig, fransklærer er stilig! Jeg kan ikke fransk, men hører noen ganger på fransk radio når jeg kjørerbil for stemningen.

    Bildekollasjen din er også stilig, og inspirerende. Jeg har akkurat solgt mine røde sko, og angrer litt. Ihvertfall angrer jegfor at jeg ikke fotograferte dem først;)

    Håperdu og søsteren din koser dere! Så gøy at dere begge er lærere!

    Klem Mammadamen

    SvarSlett
  2. Du bør skaffe deg noen nye røde sko, mammadame...! Det tror jeg du kler. takk for hyggelige ord, jeg liker å sette sammen ... Og vi er begge lærere for 10. klassinger i år, så vi hadde mye å diskutere og sammenligne. Og jammen rakk vi ikke å ta med 10åring ned på bryggen og spise soft is. Bjørg: Ja, elegant- og effektiv;)
    klem

    SvarSlett