søndag 27. juni 2010

Take it easy menneske, but take it


Ein god dag kjem aldri for seint...........sa Ivar Aasen.
Sommeren er tiden for de gode dager og lange bordseter
- utendørs.

Nyt sommeren.
Grip dagen.


TA VARE

på vennene ta VARE
på vennligheten, vis gjerne
litt selv om du kan, dagen er blå
og dagen er grønn, dagen
er hvit - det er ikke annet
enn livet det her, vi er alle borte - nå
eller om litt, take it easy menneske
but take it, det er ikke
annet enn virkelighet
vet du, snart er 101 inne snart
er 101 ute - jeg sier:
vennlighet varer lenger, ta VARE
på vennligheten, ta VARE
på vennene - HEI HEI! ta nå
vare på hverandre.

3 kommentarer:

  1. Takk. Nydelig og nødvendig.

    SvarSlett
  2. Takk for at du minnet meg på dette diktet! Jeg hadde glemt at på russekortet mitt stod det "Take it easy menneske, but take it" :-)

    SvarSlett
  3. ord vi stadig bør bli minnet på. og Wanda, du var da en meget oppegående russ må jeg si-! ;)

    SvarSlett