tirsdag 4. januar 2011

"For jeg skal bare spille gitar og det blir neppe noe å leve av..."

Av og til kjøper jeg gaver til barna som jeg faktisk tenker at jeg også kan ha glede av selv. Litt egoistisk, men mest fint. (Egoismen kan da være helt på sin plass, spørru meg...;)Tiåringen har fått grepet på gitaren, og DeLillos sin gitarbok fristet veldig. Vips, under treet med den. Og i kveld har jeg lært meg å stemme gitaren- av selveste Lars LilloStenberg Her kan du bla litt i den.
I min ungdom lærte jeg å spille gitar av Lillebjørn Nilsen, så det er snakk om å friske opp i gamle kunster- og kansje bli litt flinkere. Fjortenåringen holdt nesten på å begynne å kaste ting på meg, det må sies, da jeg satt i soafen og kjørte på med "Finnes det en kvinne, en slik som jeg vil ha...." Merkelig.

Under er et opptak av Lars Lillo , ut i klippet tar han endelig gitaren, etter å ha stått og klundret med et piano som ikke funker. Fine, fine Lars!


5 kommentarer:

  1. Pussig! Her har 11-åringen og 14-åringen fått grepet på gitaren, og også her var De Lillos gitarbok under treet. Til glede for mor ;-)

    SvarSlett
  2. veldig, veldig gøy, Wanda-! ;)

    SvarSlett
  3. Herlig, gleder meg til visesang neste gang jeg er i Bergen :)

    SvarSlett
  4. Lykke til med gitarklimpring. Her går det i ukulele:-)

    SvarSlett
  5. Gled deg, Bjørg....! Ukulele, Eirin! Kult;))

    SvarSlett