mandag 31. januar 2011

Duk, dekk deg opp med Typisk norsk

Er`n ikke fin? Det er gøy å sitte å småprate med han på kveldene før norsktimen man skal ha dagen etter. Han har så mye rart å fortelle om, så forunderlig og totalt unyttig kunnskap å servere.-Det er jo det unyttige man husker! Perfekt til en god start på timen. I morgen tror jeg vi tar en liten sving innom palindromer... Og så kler han veldig godt å ligge på den duken som min svigermor broderte i sin ungdom. Hun påstår det er en juleduk, jeg syns det er synd og skam om den bare skal få lov å  ligge fremme tre uker i løpet av året. Derfor ligger den fortsatt på bordet -og akkompagnerer Petter Scherven.

2 kommentarer:

  1. Det unyttige man husker er viktig, ved siden av taus kunnskap, som er alt det du vet som du tror er unyttig, men som egentlig er veldig nyttig. Heia Scherven! Forøvrig har jeg fremdeles liggende fremme en rød brodert julestjerne duk. Den er så fin, så den vil jeg ha fremme litt til:-)

    SvarSlett
  2. taus kunnskap-Det hadde jeg glemt var et begrep. Litt mystisk og spesielt begrep....Fint, egentlig. Kunsten er vel likevel å la den tause kunnskap få ytre seg mer, kanskje?

    SvarSlett