søndag 6. mars 2011

De unge- et reisende folk

I sommer hadde vi besøk av niesen min, som for tiden studerer i Costa Rica. På bildet ser du vesken hennes som er laget av en kokosnøtt. Jeg er stum av beundring og full av imponade over de unge i dag som reiser ut i verden. Flere og flere gjør det, det er nesten blitt et "must". Min fjortenåring trodde faktisk man MÅTTE reise utenlands....Og ble litt letta da han skjønte det var frivillig... Jeg tror det gjør verden til et bedre sted- at vi ser mer av hverandre, opplever hvor forskjellig livet kan arte seg på andre deler av jordkloden. En annen niese av meg har nettopp reist til New Zealand for å ta deler av vidergående der. Stor honnør til ungdommen!

9 kommentarer:

  1. morsom veske, ha en herlig helg

    SvarSlett
  2. Veldig kul veske!Ja, det er utrolig hvor liten verden egentlig har blitt. Jeg har reist altfor lite, kjenner jeg. Men det blir vel en råd med det også etterhvert:-)

    SvarSlett
  3. Ja, den veska var utrolig stilig- og ekte vare fra Costa Rica. Jeg tror jeg vinner i konkurransen om hvem som har reist minst, Eirin...Men jeg også tenker at jeg skal prøve å endre på det...etterhvert.
    Så hyggelig å høre fra deg, Kristin. Koslig at du fortsatt stikker innom;)

    SvarSlett
  4. Du e no ikkje so verst sjøl, tante Astrid Marte!! :-)

    SvarSlett
  5. Jeg syns du skal holde på 14-åringens versjon! :)

    SvarSlett
  6. takk for det, kjære Susanne;) Du har skrevet fabelaktig om arbeidsuken i Nicararuga, forøvrig. Ja, broder, du syns han bør leve i troen at å reise utenlands er en selvsagt del av almenndannelsen...? Igrunnen et godt poeng det, ja...

    SvarSlett
  7. jeg tror sannelig jeg skrev Nicararuga....Hm...mente vel Nicaragua...

    SvarSlett
  8. verden er blitt liten ja......eldstejenta mi har funnet ut at hun nå vil studere i København..syntes det var nok at nesteldste ble lærling i Kristiansand- 6 timer unna. Sukk. Men ære væære dem for å se lenger enn den lille andedammen her hjemme.

    SvarSlett
  9. Hei Aleixia, velkommen innom!Det gjelder å utnytte ungdomtidens utferdstrang, ja. Men den kan vekkes til live i eldre dager også, heldigvis;)

    SvarSlett