mandag 31. oktober 2011

Surmulerens kompromiss

 JA! Jeg innrømmer det. Det er jeg som surmuler. Jeg er den delen av Norges befolkning som sitter og surver verre enn et sitrondrops når det er Halloween. Hvert år blir Norges befolkning delt i to, de som er positive til nye kulturimpulser og enda mer godteri til folket- og de andre som ikke vil ha noe nytt inn i brunostkulturen. Jeg tror hvert år at vi har avklart det med ungene: "Nei, dere har en dag i året dere kan tigge godteri- og nei, det er ikke på halloween men på nyttårsaften. Vi har jo julebukk for svingende!" Men den samme kampen må taes hvert år. I år ble det slik: Jeg gikk egenhendig ned og kjøpte snop til dem...Og for tiden har vi fri tilgang på DisneyChannel , noe som også åpnet for at de kunne se noe amerikans kvalitetsfilm av ypperste merke. Mon tro hva neste år vil bringe?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar