fredag 6. august 2010

Ballblom i stedet for bibliotek..


Noen blomster savner jeg av og til veldig, veldig sterkt å se igjen. Blomster jeg plukket mye som barn, da jeg oppholdt meg mye i en spesiell del av landet på sommeren. En del av landet jeg ikke er så ofte i lenger. Og da jeg plutselig kom over dette bildet (og uff- jeg har mistet adressen der jeg fant det.....sorry) på nettet måtte jeg bare legge det inn i bloggen min. Så kan jeg stikke innom av og til her og se på de gule praktblomstene, som vokser aldeles vilt i den virkelige verden(tenk på det!) i store deler av Østlandsområdet.... og sikkert flere steder. Men i min barndoms sommerferier var det fullt av dem. Og særlig rundt st. Hans. Og de gjorde blomsterkransene  perfekte.

Da ble det innlegg om ballblom i stedet for om det å stå i kø og vente på at biblioteket skulle åpne i dag(altså torsdag, klokka er visst over 00.00). Det var en litt absurd følelse, egentlig. Det åpnet ikke før kl. 12.00,  vi var flere som stod der med litt desperasjon i blikket...Jeg var der for å hente en bok jeg har ventet på. (Vi, de druknede av Carsten Jensen) Da bibliotekaren endelig kom bort og åpnet og vi "strømmet" inn sa jeg på fleip: "Det er jo nesten som på rockekonsert!" Den var det ingen som tok. Det var hvertfall ingen som lo-! Er lov å prøve seg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar