fredag 12. november 2010

Familien- et farlig sted

Jeg går veldig mye for tiden, kjører minst mulig bil. Og når jeg går hører jeg mye på radioprogram på Ipoden min som jeg har tatt opp som Podcast. En av mine favorittprogram er ”På livet laust”. I dag gikk det kaldt nedover ryggen på meg mens jeg gikk hjemover- da hørte jeg Hilde Sophie Plau fortelle om sin barndom....Så motsetninsfylt, så sammensatt av både skrekk og kjærlighet..Å bli slått som barn, kastet vegg i mellom....av sin egen mor?!?! Og samtidig være helt forgapt i henne- beundre og elske henne. Jeg mister litt ord.
Jeg holder tiåringen ekstra godt i armkroken i kveld. ...Og kanskje orker jeg å lese boken en gang.
Her er podcasten- og under står det litt om programmet. Det er egentlig ikke et program å kose seg med" på fredagskvelden.... men en annen gang- når du er klar for det. 

På slutten av intervjuet sier hun:
"Familien er et farlig sted- og barndommen skal du ha litt flaks for å overleve."


Familien - et farlig sted
ReleasedOct 26, 2010
Masse kjærlighet. Masse latter. Men også mye skrekk, og en del vold. Slik var Hilde Sophie Plaus barndom i en vanlig, uvanlig norsk familie i etterkrigsåra. Ved Kristin Moksnes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar