onsdag 1. desember 2010

Ganske spent på fortsettelsen

via
I går satte vi oss ned, alle fire. Med seks lapper hver. På de skrev vi ulike ting/oppdrag vi hadde lyst å gjøre sammen i adventstiden. En lapp for hver dag, en ting vi skal gjøre sammen. Hemmelig for de andre, selvsagt. Vi stokket lappene godt sammen og trakk den første i dag:

"Dra på lagunen og kjøpe masse klær og leker."
Hææææ? Den går jo ikke! Tiåringen måtte motvillig innrømme at OK, den var vel litt ”overkill”. I løpet av adventstiden må hun lage en ny lapp. Vi trakk en ny.

"Vaske/rydde bil (hvis det er plussgrader)"

Hæææææææææ?? Enda mer hæ enn forrige lapp, faktisk. Og da var det far i huset som motvillig måtte innrømme eierskap til den ideen. Som selvsagt er helt urealistisk- og rimelig kjeedeliiiiiiiiiiiii!  Jeg må si jeg er spent på fortsettelsen av denne kalenderen. Virkelig. Vi trakk ikke flere lapper i dag.

Jeg har en hemmelig plan om å lese høyt i denne boken- for alle. 
Stjerna over Bergen av Helga Gunerius Eriksen 
Fikk den av en klok og fin dame i sommer som også skriver barne/ungdomsbøker. Jeg har virkelig en drøm om at vi kan sitte sammen rundt bordet og lese høyt- litt hver dag. Kanskje jeg blir nødt for å frembringe bestikkelser. Løse-rebusen-og-finne-snope-sjokolade-skatten-opplegg? Men klarer jeg dette hver dag, da??

Ja, jeg er virkelig spent på fortsettelsen.
via

4 kommentarer:

  1. Haha! Her aktiviserte jeg de søte små med listeskriving søndag. da skulle de skrive hva de hadde lyst til å gjøre i adventstiden. Etter å ha lest "se på tv alene mens dere kjøper gaver til meg" på begge listene la jeg prosjektet på is.

    SvarSlett
  2. Ha en herlig juletid med barna. Her har jeg måttet rydde bort all julepynten siden NY TImes kommer og tar bilder av huset vårt som skal selges... vi får komme tilbake til julestemning igjen i morgen:)

    SvarSlett
  3. Kreative forslag! Men sånne lister er jo egentlig ganske bra - hvis en er litt i samme hjørne i forhold til realisme... Vi pleier å lage en "sommerplakat" med ønsker og drømmer for sommerferien - og det fungerer kjempefint. I barnehagen vår har de barnemøter annenhver fredag og lager lister over gode forslag - da blir det sånt som steke pannekaker og ha sjørøverfest eller pysjfest og spise grøt - og de gjennomfører alt!

    SvarSlett
  4. storlien: måtte bare fortelle mine unge håpefulle det du skrev om. De var enige om at det kunne de også glatt ha skrevet som er forslag! hehe
    Underveis: helt enig i at sånne lister er bra- når de er realitetsorientert....derfor er jeg spent på fortsettelsen. jeg har bl.a. et forslag som går på at vi skal tegne julekort sammen....f.eks..
    Kristin: Lykke til med salg av hus! god juleforberedelse, alle sammen.

    SvarSlett