mandag 28. februar 2011

Om det å gå berserk eller det å gå bananas



Jeg har tenkt på det lenge, så nå må jeg bare si det. Hvor ligger forskjellen på det å gå berserk og det å gå bananas….? For meg ligger den der at jeg tør påstå at jeg aldri har gått berserk…men bananas derimot-! Ofte! Og jeg tror du må ha evnen til å gå Berserk når du reiser av gårde til Sørishavet. Jeg ser det er en side på facebook som heter ”Tenn et lys for Berserk. ” En har skrevet på siden: ”Fordi dere tør å gjøre det som mange drømmer om…”

Jeg må bare si at JEG har aldri drømt om å reise opp dit. Jeg nærer stor beundring, men mest undring over de som gjør slike ting. Cecilie Skog. Lars Monsen. Roald Amundsen. Ja, alle de som oppsøker ytterpunktet av verden, ytterpunktet av vår eksistens her på jorden. Skal jeg først tenne et lys på facebook tror jeg heller jeg tenner et for de alle de som omkom i ruinene etter jordskjelvet i Christ Church. Eller de som faller i kampen for demokratiet i Libya.
OK, så er det kanskje smakløst av meg å sette dette opp mot hverandre. Beklager. Derfor kommer jeg aldri til å tenne et lys for noen på facebook. 

3 kommentarer:

  1. Jeg har oppdratt mine barn til å ha samme holdning som meg, nemlig at det er ren og skjær egoisme å dra avsted på hasardiøse ekspedisjoner der eventuelle uhell kan sette andres liv og helse i fare. Her tennes ingen lys for skamløse eventyrere!

    SvarSlett
  2. der sa vel du det som ikke jeg tør å si høyt....Er enig med deg, syns det var særlig ille å ta med seg han på 18 år. Han kan UMULIG ha forutsetninger for å skjønne hva han har vært med på. Uansvarlig? ja.

    SvarSlett
  3. Noen ting er det lettere å si i andres kommentarfelt! jeg synes dette er så ille at jeg ikke har lyst til å skrive om det en gang - da klarer jeg ikke å holde meg i nærheten av skinnet en gang:)

    SvarSlett