søndag 27. februar 2011

På tide å gå bananas

OK, jeg prøver. Et bilde for hver time i dag.



09.15.
Katten er VILLDYRET SOM VÅKNER og står manisk og indignert utenfor vinduet og vil inn. Og den hersens snøen har kommet- igjen-!
10:15. Verden faller til ro i dyner og herligheter på tiåringens fang i sofaen. NRK super surrer avgårde, villdyret har sovnet.
 11:16. Jeg og min kjære på vei til Halhjem for å ta ferje til Stord. Svigermor er veldig syk og har blitt flyttet over til Stord sykehus- fra Haugesund. Akkurat her er det anspent stemning i bilen fordi vi ikke er sikre på om vi rekker ferja. Søndagsruter....Nesten en time til neste- i så fall.
12:19. Men vi rakk den og står her på dekket på vei til å kjøre av ferja. Snø blir regn og snø igjen, før vi vet ordet av det. Grått, grått.
 14:12. I det vi går ut fra sykehuset igjen etter halvannen time med hyggelig prat med svigermor tar jeg bilde av mannen som sitter utenfor. I snø så vel som regn og sol sitter han der. Fint at han slipper å stå, hvertfall.
15:22. Ikke overfyllt på ferja, selv om akkurat her er jeg den siste som forlater arenaen i det vi setter oss i bilen og kjører inn på Halhjem kai og tilbake til Bergen. Jeg kjenner at jeg begynner å bli syk (vondt i halsen, febril...) og innser at jeg må avlyse kinoavtalen "Gunnar goes God" med gode kolleger.
 16:25. Endelig hjemme. Min kjære sender meg rett til sengs, og der tar jeg bilde av et vakkert bilde vi har på ene veggen på soverommet. Jeg slapper av og nyter tanken på at nå er det ferie en uke...Mens middag blir laget...
 17:22 Middagen er klar! Salmalaks i purre og cremefraiche, båndspaghetti. Deilig. I det jeg tar bilde av middagen spør tiåringen om jeg ikke like godt kan bli fotograf siden jeg tar bilde av alt mulig...hele tiden. Jeg forklarer mitt prosjekt, hun forstår.
 18:20 Jeg koser meg med kaffi og de siste kapitlene i den aldeles forunderlige, fascinerende og burleske "Løgnhalsen fra Umbria." Anbefales!
 19:22. Vi har satt oss ned sammen, hele familien, og ser "Ringens brorskap" som ingen av barna har sett! En selvsagt del av almenndannelsen, et fint gjensyn for oss voksne. I første film er den uhyggeligste scenen av absolutt alle scenene i de tre filmene. Når en av de sorte ridderne stanser ved det store treet og "værer" etter Frodo, og alle de fire vennene sitter gjemt inni roten. Like skummelt å se igjen.
 20:21. Vi ser fortsatt på film, jeg koker mer te til glede for både meg og hun på ti. Chili-te er førstevalget.
 21:15. Vi ser fortsatt på Ringens brorskap, og mor må ha et bilde av den desidert kjekkeste av de kjekke.
22:18. Filmen er over, og i salig vinterferiemodus får den yngre del være litt lenger oppe enn vanlig, siden det er fri i morgen. Tiåringen øver på nye grep på gitaren....som pappaen fant på Fretex til 300 kroner-!

Og der var bildebloggingen ferdig for denne gang. Oj, det tok litt tid. Da har jeg prøvd det også.

4 kommentarer:

  1. Å så artig dette var, å få et glimt av hverdagen din time for time. Den søndagsmiddagen så bare helt himmelsk ut!!!!

    SvarSlett
  2. Å, takk for det Eirin! Ja, det ble litt "blogging overdose" i dette innlegget, men det var gøy å prøve det. Gøy å "gå litt bananas". Og ingenting er som en søndag da alt bare faller på plass og rundes av i en felles opplevelse. vi er veldig glad i å se film her i huset;)

    SvarSlett
  3. Morsomt prosjekt, og fint å se en dag i livet ditt:) Har du sett Gunnar goes God ennå, forresten? Morsomt å høre hva du synes! Jeg har ikke sett den, men har veldig lyst!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  4. oj! Hei Karianne! Jeg så deg ikke før nå-! Jeg har ennå ikke sett Gunnar goes...MEn MÅ få sett den-! Kollegene mine likte den;)

    SvarSlett