søndag 9. august 2009

Amelia Earhart


"The most difficult thing is the decision to act, the rest is merely tenacity. The fears are paper tigers. You can do anything you decide to do. You can act to change and control your life; and the procedure, the process is its own reward."


Mens jeg sitter her og surfer litt på abc-nyhetene dukker det plutselig opp et navn og en kvinne jeg aldri har hørt om før.... Og jeg som blir 42 om et halvt år burde kanskje vite hvem hun var....? Jeg har aldri hørt om Amelia Earhart før. Hun bestemte seg for å fly jorden rundt i 1937, så forsvant hun i Stillehavet. Verdens mest berømte forsvinning er det blitt kalt. Og jeg har altså ikke hørt om henne før. Jeg har fått en utfordring av mammadamen å skrive min egen antijantelov, og jeg finner definitivt en dame her som levde etter sine egne lover. Jeg sitter her og er fascinert og imponert.
Amelia var.......beundringsverdig. Intet mindre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar