lørdag 12. desember 2009

Klar til innflytting


Så vakkert et pepperkakehus kan bli! Jeg var på julebord med kollegene mine i går, og en av mine mannlige kolleger (!) har laget dette. Riktignok har han vokst opp i Sverige med en mor som drev bakeri og konditori, men det som er så fascinerende er at han også er kjempeflink å mekke biler, motorsykler,ja, egentlig det meste. Han har pyntet huset med melis blandet med pisket eggehvite. Da blir konsistensen og "holdet" noe helt annet enn når man bare bruker vann. Jeg blir rett og slett imponert og begeistret over et slikt kunstverk. På taket er det skiver av marsmellos, og ingen nonstop noe sted. Jeg kjenner julegleden smyge seg lenger og lenger inn i hjertet. Tror jeg flytter inn. Med en gang.

2 kommentarer:

  1. Wow! Så nydelig! Dette er jo kunst!

    SvarSlett
  2. JA, det er det. Og jeg tør ikke tenke på å gjøre det etter en gang. Men kanskje jeg tør en dag....?

    SvarSlett