tirsdag 8. desember 2009

Nissen har reist til Køben


Hadde nissen valgt å kjøre bil i stedet for å bruke reinsdyr og slede er jeg sikker på at han hadde valgt denne bobla. Men det må i grunnen være vanskeligere å være nisse i dag, det er jo umulig å frembringe sledeføre noe sted. Jeg tror nissen er med på klimatoppmøtet i København, for å si det slik. Jeg tror faktisk han har brukt denne bobla til å komme seg til København. Han parkerte i Bergen...tok det røde toget videre til Oslo....og videre til Køben. Og nå sitter han der og klør seg i skjegget. Nå kjenner jeg at jeg er helt sikker i min sak. Hurra for 8. desember. Og hurra for niåringen som får mamma til å GÅ til jobb i stedet for å bruke bil. Det er jo da man oppdager fine ting på sin vei. Som en rød nisseboble- og en akkurat halvfull måne på morgenhimlen. Vi må spare miljøet, sier niåringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar