mandag 21. september 2009

DYNAMO av Lars Lillo Stenberg



Se nå er det atter høst igjen, og det er mørkt igjen
Når du ser på dagsrevyen
Og livet føles tomt igjen og det er dumt igjen
Og bo i denne kalde byen
Men jeg er glad
Og det er fordi
Jeg kjenner den duften
Som ligger i luften
Som minner meg om
Da jeg var 10
Og likte og sykle
For lykten min lyste
Dynamo’n var ny
Og jeg var så stolt av tre gir

Nå så sitter barna vår og høst og finner trøst
Når de ser på en skjerm
Jeg sitter også kveld etter kveld foran skjermen selv
Og prøver finne ut av verden

Men jeg er glad
Og det er fordi
Jeg kjenner den duften
Som ligger i luften
Som minner meg om
Da jeg var 10
Og likte og sykle
For lykten min lyste
Dynamo’n var ny
Og jeg var så stolt av tre gir

Jeg vet at alt kan skje
Så lenge det er tvil
Er det håp for det

Men jeg er glad
Og det er fordi
Jeg kjenner den duften
Som ligger i luften
Som minner meg om
Da jeg var 10
Og likte og sykle
For lykten min lyste
Dynamo’n var ny
Og jeg var så stolt av tre gir



Lars Lillo Stenberg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar