søndag 20. september 2009

Kanalterror




Terrorisme er sikkert et altfor sterkt ord å bruke, men innimellom har vi plutselig 20 flere kanaler enn vi pleier. Akkurat nå har vi det, faktisk. Og for ordens skyld: Vi har bare de kanalene vi må betale lisens for ; NRK 1, 2 og 3 og TV2, da. I fjor sommer stod det en kabelmann på døren og overtalte oss til å legge inn kabel, slik at vi slapp å ha riksTV-boks tilknyttet hvert TV-apparat i huset. Vi sa ja...........tenkte at dette var sikkert lurt, fine filmer fra andre kanaler, barneTV kan bli sett i et annet rom enn stua, av og til er det noen fotballkamper som kan være fint å få med seg.. Men av en eller annen lykkebringende grunn ble det trøbbel og rot og kabelmannen leverte ikke slik han skulle. Vi hevet kjøpet og var tilbake med våre få utvalgte kanaler. Vi levde lykkelige og kanalfrie helt til.........






NÅ!


For nå er de tilbake......Jeg sitter ved stuebordet mens 9-åringen sitter i sofaen og ser ”Hanna Montana”. Ughgrmphfg-! Jeg trøster meg med at det går over om en uke og to, gratistilbudet pleier å vare en månedstid. Men skaden er skjedd: ”Mamma, det er bare jeg i klassen som ikke har Disney-Channel! Mamma, vi MÅ få de kanalene! Mamma, jeg VIL at vi skal ha de kanalene!!!!” Å, som jeg savner NRK SUPER for barna, den har vært totalt fraværende disse ukene, Disney Channel eier barneuniverset akkurat nå. Jeg har aldri vært mer sikker på at ingen flere kanaler skal inn i dette huset, så får det bare bli litt tårer og kamp. Ajajaj, det var godt å få sagt det-!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar