torsdag 25. februar 2010

100 år siden sist


Her ser vi inn til Lepramuseet.

Ikke siden sist jeg drakk kaffi ute. Men det er nesten 100 år siden det var så  mye snø så  lenge i gatene i Bergen.

Jeg drikker mest kaffi hjemme-  og på jobb. I går var unntaket, og jeg var ute med noen stilige damer på utestedet Folk og røvere. På linken kan du lese om historien til dette fine stedet.
Inne på Folk og røvere fant vi den fineste sofaen å sitte i, den hadde jeg lyst å ta med hjem.
Men det morsomste var tapeten! Folk snakker om å sitte og stirre i veggen. Med en slik tapet hadde jeg fort følt meg  stirret i senk tilbake viss jeg kom i skade for å bli sittende og glo for lenge....


3 kommentarer:

  1. Herlig snøbilde! Svære snøflak daler ned I N.Y. også nå:)
    Du fikk meg til å savne Cafe Opera som jeg pleide å gå på for mange år siden når jeg bodde i Bergen.

    SvarSlett
  2. Åj så mye snø! Her i nord er det lite. Skulle hatt litt til snø, sånn at det ble fint skiføre. I mai gikk jeg den stin som er måkt opp her. Men da var det ikke mye snø...

    SvarSlett
  3. Kristin: Å ja, Cafe Opera har mange minner-! Går ikke ofte ut lenger , men ofte havner jeg der fortsatt viss jeg tar en runde med venner. Eirin: Det ER helt fantastisk med denne snøen. Jeg biter meg selv i tunga viss det faller et stygt ord om den. For det er så mye vakrere med denne søen enn regn, sølepytter og grå himmel! Så får det heller være litt tungvint....og bilkøer her og der..

    SvarSlett