tirsdag 9. februar 2010

Om sjøbananar i sofaen

Lykke i sofaen i dag. Niåringen har fått månedens Norsk barneblad i posten 


"Kva likar fantorangen alle best å ete?" leser hun høyt.
"A: Eple
B: Sjøbananar
C: Pærer"
Jeg: "Men jeg kan jo ikke vite det?"
Hun: "Bare si noe som er veldig rart!"
Jeg: "Ok, det må bli sjøbananar!"
Og det var jammen rett.........;)


Jeg er veldig glad for at foreldrene mine ga et Norsk Barneblad-abonnement til heimen vår. Det er et bra alternativ til Winx og Whitch og deromliggende herligheter....Og mye har forandret seg siden jeg leste bladet som barn.......og ikke minst siden førsteutgivelsen som er avbildet ovenfor til forsiden slik den fremstår i dag. Norsk Barneblad er det eldste bladet for barn i hele verden. Det første nummeret kom i 1887!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar