søndag 14. mars 2010

"På visdommens tinde med et sugerør ned i livets elv"

Jeg er fortsatt glad for at nabojenten selger aviser på søndagen- på døra. I dag leste jeg et intervju med Thomas Seltzer i SøndagsDagbladet, en mann jeg virkelig har fått øynene opp for etter at jeg har blitt fast seer av Trygdekontoret på NRK3. Og han kom med en vidunderlig refleksjon om det å ha barn. Han er nemlig sammen med en dame som har en sønn på 7 år.
- 7 år er en morsom alder?
-Førti og et halvt er også en morsom alder. Det er en perfekt match. Nå er jeg for første gang omgitt av unge folk som har barn. De er på visdommens tinde med et sugerør ned i livets elv. Det er helt eksistensielt. De med barn skjønner hva de driver med." Pompøst og vidunderlig- og helt sant!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar