fredag 7. mai 2010

Georg Johannesens plass



Hva er det som driver deg til å skrive?
G.J.: "Jeg forstår ikke ordet ”Mening” som her dukker opp for annen gang. Jeg skriver fordi jeg leser. Alle tekster er litteratur. Alle mennesker er lyrikere, de dikter, men de dikter for det meste ”dårlig privat poesi”. Jeg har ikke aksjer i AS Norge. Jeg skriver for å utdanne meg og for ikke å kjede meg. Jeg er min egen elev."
(Fra intervju med forfatteren i anledning nettbibliotekets prosjekt "Vestlandsforfattere" 2003. - her.)

4 kommentarer:

  1. ikke sant-!?! I sannhet en verdensborger- og Bergensborger.....;)

    SvarSlett
  2. Inspirerende! Det er slik det bør være.

    Ønsker deg en fin 17. mai:-)!

    SvarSlett
  3. god 17. til deg også , Mammadame. Og ja, hurra for familien;)

    SvarSlett