mandag 9. januar 2012

Månejakt



Det er ikke lett å fokusere på månen med kameraet. Man blir nesten månesyk...Men det hjelper med telelinse. Måneskinnstur ble månejakt i kveld....

Månen svever taus og trygg
mellom stjerners glans
menneskene på sin jord er i livets dans
leter svar i egne liv
dansen går i ring
månen svever rund og klok
sier ingenting
 
 Jeg er månens elev
 i mitt lynglimts korte svev
 jeg vil være som den
 jeg er månens elev.

Så når stormer i mitt live
krever meg til dyst og dåd
ber jeg solens milde speil:
kom og gi meg råd 

 Jeg er månens elev
 i mitt lynglimts korte svev
 jeg vil være som den
 jeg er månens elev

Hun vet allting om vår jord
ser det onde, ser det gode
ser det store og det lille
trekkes aldri ned i spillet
månen svever rund og klok
er min indre oppslagsbok

 Jeg er månens elev
 i mitt lynglimts korte svev
 jeg vil være som den
 jeg er månens elev.                                                                          
Anne Grete Preus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar