tirsdag 26. april 2011

Fra Rådhusplassen til Haugesund

En av de fine tingene med at påsken var så sent i år var at vi kunne ta med oss egg på tur og ha blomster "på bordet" samtidig. For de som ennå ikke vet hvordan vi får gule egg....De kokes sammen med løkskall! ;) Og ingen påske uten brettspill, i år var monopol i vinden, Norgesmonopolet.  Han jeg er gift med (han er fra Haugesund) syns jo det er gøy at Haugesund er den gjeveste byen her (Originalen: Rådhusplassen). Bergenserne var for trege til å stemme, så de kom bare til Ullevål Hagebynivået. Jeg tror mange av oss har en Monopolhistorie å fortelle om fra barndommen. Lykken den gang man klarte å få alle i en farge, eller spenningen når man stod på et sted som var kjempedyrt.....og håpet at det ikke ble oppdaget. Men jeg tror aldri jeg har spilt monopol ved siden av en så stor bolle med popcorn før.

2 kommentarer:

  1. Vi holder oss slavisk til Monopolspillet fra min mors barndom når vi er på hytta. Her hjemme har vi Norgesutgaven, men for å bevare et snev av familiefred spiller vi helst Rummy(tallspill) eller en lettversjon av scrabble.

    SvarSlett
  2. så Monopol truer familiefreden...? Hehe. Rummy aner jeg ikke hva er, lettversjon av scrabble er flott!

    SvarSlett