torsdag 14. januar 2010

så er man der




skippertak
subst. n skippertak () [ˈʃipəɾtɑːk] kort og intensiv antrengelse
ta et skippertak for å få ferdig noe






og...........når man har så mye man skal få ferdig har man plutselig så mye annet man vil gjøre....som å fabulere rundt dette bildet som hang på veggen hos en venninne av meg- rett før jul stod jeg og så på det bildet og tenkte at her kommer vi rett inn i et drama, her ligger historiene, og at bilder er spennende å starte med når man skal lage historier.......også for elevene. Og slike ting hefter jeg meg opp i når jeg egentlig må ta et skippertak. Men altså, skippertaket har jo litt med saken å gjøre, hvertfall med bildet å gjøre. La nå det være sagt. Og så gjelder det å holde seg på dekk når det stormer som verst. Være stø på beina. Når selv skippern er med går det nok bra.




7 kommentarer:

  1. Jeg er også en skippertakperson, dessverre. Det vil si noen ganger er det dessverre. Jeg koser meg nemlig veldig mye mellom skippertakene, og noen ganger i skippertakene også. Hvis jeg skulle oppsummert i forhold til skippertak vs ikke skippertak er jeg usikker på summen. Men jeg vet at for meg er det best slik! Hmm ... dette ble kanskje litt rart ... God helg!

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant? :-) Sånn havner man ofte. I sær når man trenger skippertakene. Det er da de ofte glipper. Men så er det vel også sånn, at disse pausene heller ikke er bortkastet og at de gir en egen kvalitet til hverdagen. Litt krydder. Jeg fikk iallefall mye ut av din skippertaks-kunstpause! :-)

    SvarSlett
  3. mammadamen; fint med ting som er litt rart, det gir en noe å tenke på, hjernen må ta en liten omvei....;) Jeg tror jeg skjønte deg, jeg! Hilde-Gunn: Pausene mellom skippertakene blir ekstra gylne og deilige, - som forholdet hverdag- fest. Og de intense stundene med arbeid har sin egen lykke, virkelig. Men jeg vet med meg selv at jeg blir tappet for energi av å tenke på det jeg må få gjort...og likevel utsetter. Og så kommer skippertakene, da. Gleder meg til helg- om noen timer. God helg !

    SvarSlett
  4. Skippertak er meg i et nøtteskall. Sånn er det bare:-) God helg!

    SvarSlett
  5. Og jeg liker bloggen din, fordi den er som den er. Snutter som gleder, varmer, vekker, og smiler. Nesten som et pust i bakken.

    SvarSlett
  6. Eirin og Bjørg: Det er godt å vite at man ikke er den eneste. Mona: Så hyggelig sagt. tusen takk:)

    SvarSlett